time to talk

hej, har en sak att berätta.
för er som inte redan visste.
för ungefär 2 veckor sen, en onsdag gjorde jag ett test här hemma, ett graviditetstest, som visade positivt. Jag var då med Charlotte & Therese och blev väldigt chockad, men vi firade med tårta, haha. Min mammas första rektioner var att "du är för ung, gör abort, nej guuud" osv osv.. På måndagen så gick jag tillsammans med min mamma till ungdomsmottagningen och gjorde ett till gravtest som såklart visade +. och bokade tid till att prata med en kurator och till gynundersökning. Mötet med kuratorn påverkade mig faktiskt ingenting och har inte någon större lust att gå dit och prata med henne igen. Dagen efter var det gynundersökning, jag gjorde ultraljud bla. en stor (haha) sak som man gör upp där nere och snurrar lite. Hon höll på och kolla hur länge som helst kände det som. Sen säger hon "Det är något, alltså.. ovanligt, men inget farligt eller så!... men det är två"
jag började gråta och visste verkligen inte vad jag skulle göra. Jag ville ju inte göra abort, men kunde ju inte ha TVÅ barn tänkte jag. Vi fick åka hem och tänka på saken tills på fredagen då vi skulle på ett nytt möte med barnmorskan. Jag och mamma pratade, och pappan till barnen kom ner till gotland då också (han bor i sthlm) vi pratade hit & dit om allt möjligt och tankarna gick om att det kommer gå bra vad jag än väljer. Och min mamma, mormor & morfar kommer också stötta mig genom allt. Berättade lite så för barnmorskan, och jag har nu fått på mig tills nästa onsdag att fatta ett beslut. Jag har nu gjort det, och jag ska behålla dom ♥ Klart jag klarar två barn, såklart finns det mycket negativt med hela grejen att skaffa barn vid ung ålder, men finns också mycket positivt. Jag längtar redan tills mina fina barn kommer. Dom har nu fått ögon, öron & andra kroppsdelar på plats. Och nu skall dom bara växa & förbereda sig till ett liv utanför mig. Vill också säga tack till alla mina kompisar som ställer upp för mig, i love u.

så det var allt.
puss amanda.. ska jag verkligen publicera? haha


Kommentarer
Postat av: hanna

jag tycker inte att det är fel, jag tycker du gör rätt. det kan förändra dit liv mycket åt det negativa men också åt det posetiva! LYCKA TILL MED ALLT!:D

2010-09-14 @ 19:58:48
URL: http://hannaaasvensson.blogg.se/
Postat av: Kristin

Föräldraskap har ingenting med ålder att göra. Man kan aldrig föreställasig hur det är med barn. Allt blir annorlunda. Att bli mamma är det bästa som hänt mig! Tycker du är stark som tar det beslutet. Härligt med tvillingar förresten(själv är jag trilling)

Lycka till!

2010-09-14 @ 21:05:56
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Charlotte! :)

Jag lääängtar! Och stöttar dig till tusen! <3333

2010-09-15 @ 00:42:29
URL: http://charlotteekstrom.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hej hej...kul att du hittade till min blogg.

Ser absolut inget fel på unga mammor,dock inget jag skulle rekommendera men tar man sitt ansvar och inte försöker lämpa över på någon så har jag all respekt till föräldrar...gäller iofs även vuxna föräldrar med.

Jag själv är ju ung mamma och har alltid tagit hand om min son själv.

Idag är han snart 18år(i dec) och tiden går grymt snabbt.

Kommer följa bloggen då jag älskar barn och familjebloggar.



Mvh Yvonne

2010-09-15 @ 09:13:29
URL: http://unggammalmamma.blogg.se/
Postat av: Hege - Jullans mamma!<3

Kul att du tittade førbi! :) Jag tycker inte att det ær fel att vara en ung mamma, jag ær sjælv 21 å har en dotter på 1 år så jag var bara 19 nær jag fødde henne. Dock tycker jag att du ska KRÆVA att pappan till barnen ær med i deras liv och uppvæxt, æven om han inte vill så tvinga han... Du kommer (tyverr så ær det sannt) nog aldrig klara av TVÅ små bebisar, tænk om dom får kolik å skriker hela tiden? Sen nær dom blir 1 år och børjar gå, så ska du springa efter dom å den ena springer ena hållet och den andra åt det andra hållet! Du ær (trots allt) bara 16 år gammal och økonomi ær ju att tænka på... Om han ær 20 så kanske han ær lite mera sækrad ænn dig... Han kanske hinner ændra sin mening..

2010-09-15 @ 15:21:10
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Väldigt starkt av dig måste jag få säga..Själv var jag väldigt nervös att jag med vänta tvillingar men det gjorde jag inte.Om du vill kolla min blogg så e användarnamnet mirakel o lösen e bebis

2010-09-17 @ 12:46:52
URL: http://vivantarettmirakel.blogg.se/
Postat av: Gabriela

Aah! Hade hört något sånt här men var inte säker... Men shit!

Alltså... Är inte alls emot att du ska ha barn. Hoppas bara du inser vilket stort ansvar det är ta hand om två liv. Och förhoppningsvis inser du också att du även måste växa...



Åh... Jag vill också nu!

2010-10-18 @ 00:43:19
URL: http://paandooraa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0